هشدار:نوشابه های گازدار رژیمی برای سلامتی مضر است.
طبق تحقیقات هانا گاردنر و همکارانش از دانشکده علوم پزشکی دانشگاه میامی و مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا در نیویورک، مصرف نوشابه های گازدار رژیمی خطر مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلبی-عروقی، ایست قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد.
۴۰کلاغ:گاردنر و همکارانش در این تحقیقات، میزان احتمال ابتلای دو هزار و پانصد و شصت و چهار نفر را به بیماریهای قلبی – عروقی و همچنین خطر وقوع سکته مغزی و حمله قلبی را در این افراد مورد بررسی قرار دادند. طبق این تحقیقات، افرادی که روزانه نوشابه های رژیمی مصرف می کردند چهل و سه درصد بیشتر از سایر شرکت کنندگان از بیماریهای قلبی – عروقی رنج می بردند.
به گزارش یونایتدپرس از میامی، نتایج این تحقیقات در مجله پزشکی جنرال اینترنال مدیسین منتشر شد.
عناوین خبری مرتبط :